RSS: Articole | Comentarii

Şantierul din Bicăjel: episodul 1

0 comentarii

Conform planului, în weekend am început lucrările la faleza de dry-tooling din Bicăjel, împreună cu bunul meu prieten Ciprian Andrecuţ. Vremea stabilă şi lipsa precipitaţiilor din ultimele 3 zile ne-au fost de un real folos, emoţiile cele mai mari fiind legate în special de trecutul echipamentului peste râu. Beneficiind de ajutorul lui Kojak şi al lui Forest, am reuşit să transportăm tot balamucul la baza falezei: rucsaci, corzi, materiale, generator, bormaşină, cabluri, etc.

Ciprian, traversând materialele importante

Rămaşi singuri în zonă, ne-am apucat să ne organizăm cât mai eficient mormanul de echipament şi în scurt timp am trecut la cel mai dificil lucru – accesul în partea superioară a falezei. Pentru a rezolva acest lucru, Ciprian a căţărat o linie păcătoasă rău cu asigurări iluzorii, reuşind dupa vreo 30 de minute de emoţii să ajungă la un brad de unde lucrurile au mers mai uşor.

Faleza din Bicăjel, înainte de a începe lucrul

Odată montată prima coarda statică, am început ca orice români care se respectă cu ce e mai greu – echiparea celei mai dificile linii din zonă ce trece peste o surplombă la 60 de grade. Dupa lupte dificile în care eu am echipat cruxul superior şi intrarea iar Ciprian surplomba în sine a rezultat primul traseu de dry-tooling din Moldova intitulat “Dance 4 Life”. Foarte dificil de propus un grad pentru aceasta linie superbă care prezintă două mişcari enorm de precise (din care un posibil dyno, nu îmi este clar daca se poate face mişcarea static) dar realizabile.

Ciprian echipând “Dance 4 Life”

O surpriză plăcută a fost să descoperim că fisura din dreapta lui “Dance 4 Life”, care părea închisă de jos, are plasamente destul de bune şi ne va oferi o noua linie dificilă, dar mai fezabilă din punct de vedere al cruxului.

Ciprian la treabă

După ce am dezechipat traseul şi am reuşit cu greu să mut coarda mai spre dreapta în partea superioară a falezei pentru a putea echipa un nou sector, ziua de lucru s-a încheiat. Noaptea a fost destul de friguţ (mai ales că am dormit pe malul apei) dar am reuşit totuşi să facem un foc folosind lemnele pe care le adusese apa pe mal. La ora 22.00 dormeam tun.

Dimineaţa m-am trezit cam înţepenit şi am avut nevoie de o cafea şi două ceaiuri până am fost în stare să ies din sac. La ora 08.30 Ciprian deja era în perete şi lucrările mergeau strună. Faţă de prima zi, întrucât liniile erau mai uşoare şi mai apropiate, am reuşit să echipăm complet 3 trasee şi unul în proporţie de 85%. Ba mai mult, la recuperarea materialelor din perete am reuşit să montăm suplimentar un top şi o ancoră pentru fisura surplombantă pe care o cercetasem în prima zi. Singura activitate mai dificilă a fost decopertarea peretelui de muşchi şi pietre instabile, dar am insistat asupra acestui aspect pentru a avea traseele curate şi cu prizele clare.

Kobe interpretând un solo la bormaşină

Evident, ziua s-a încheiat cu o criză de nervi datorată corzilor care nu mai veneau la rapel şi care m-au obligat să mai urc odata pe blocatoare până în vârful falezei. Forest şi Kojak ne-au ajutat din nou să evacuăm toate materialele şi echipamentul şi exact când s-a înserat am fost la maşini.

Kobe echipând intrarea unui nou traseu

Rezumat:

1. 4 trasee echipate complet
2. 1 traseu echipat în proporţie de 85%
3. 1 traseu început

Şantierul continuă peste o săptămână, weekendul acesta suntem amândoi blocaţi cu treburi.

Leave a Reply