RSS: Articole | Comentarii

Şantierul din Bicăjel: episodul 2

0 comentarii

În weekend am reluat lucrările în Bicăjel, având ca principal obiectiv să finalizăm cele 2 trasee rămase deschise din tura precedentă şi în plus să batem rute noi. Având experienţa anterioară, de data asta am învins în încercarea de a minimaliza bagajele la un minimum acceptabil şi de asemenea am reuşit să cărăm totul în “şantier”, beneficiind doar de ajutorul Lidiei.

Kobe, echipând partea superioară a unui nou traseu

Ca de obicei, cea mai mare problemă a fost din nou pusul corzilor şi în plus acum a trebuit să extindem accesul cu încă 20 de metri pentru a reuşi să ajungem deasupra zonelor care ne interesau. După 3 ore de balamuc toate corzile erau puse în perete iar eu finalizam partea superioară a traseului “Black Milk”, montând încă patru ancore. Beneficiind de un timing excelent, Ciprian a reuşit să deschidă un nou traseu foarte dificil şi lung, montând ultimele ancore exact când se lăsa seara.

Hotel Bicăjel

După un somn relativ mulţumitor, a doua zi am început o nouă linie superbă care este şi cea mai lungă din faleză. A durat destul de mult echiparea zonei superioare, dar tot efortul a meritat – traseul rezultat fiind foarte atletic. Din nou am avut noroc cu încadrarea în timp şi ziua s-a încheiat cu finalizarea celui de-al doilea traseu din marea surplombă, care am fost obligaţi în partea inferioară să îl reunim cu unul mai uşor din cauza stâncii improprii.

Ciprian, montând un nou top

Vremea s-a cam jucat cu nervii noştri, dar am avut noroc întrucât ploaia nu s-a transformat în aversă. Retragerea a fost destul de dificilă, mai ales întrucât am uitat de faptul că se schimbase ora dupa orarul de iarnă şi ne-a prins noaptea prin Bicăjel. Dar am reuşit să ieşim cu bine în drum şi să ne îmbarcăm rapid spre casele noastre.

Astfel se încheie prima parte a “Şantierului”, în urma noastră rămânând 8 trasee splendide de dry tooling din care 5 pleacă din start cu titulatura de “proiect”. Exceptând sectorul cu rutele cele mai scurte unde dificultăţile variază probabil de la M4 la M6/M6+, restul rutelor sunt foarte dificile din punct de vedere tehnic şi lungi (30 metri), sau mai scurte (20 m) dar peste o surplomba cu anvergura de circa 60 de grade. Toate traseele sunt naturale, am fost nevoiţi să ajustăm doar foarte puţin 3 prize (prin ajustare se înţelege adâncirea cu 1-2 cm.).

Ciprian, echipând în surplombă

Voi reveni în cât mai scurt timp cu un topo beta al zonei, urmând să îl actualizăm pe măsură ce traseele vor fi eliberate. Şantierul va continua în curând, dar cel mai probabil în luna decembrie, după ce îngheaţă răul. Zona centrală a falezei anunţă în continuare trasee dificile dar începătorii vor avea teren de lucru în sectorul din dreapta. În plus, odată cu îngheţarea Bicăjelului putem intra şi mai adânc în canion, unde există în continuare potenţial.

Leave a Reply